Ο καλλιτέχνης του μήνα-Θανάσης Βέγγος...Respect Thanassi...Great respect!
16:58Όπως είπαμε και στην προηγούμενη δημοσίευση ο καλλιτέχνης του μήνα δεν αφορά μόνο ανθρώπους από το μουσικό χώρο ,άλλα θα εκτείνεται και γενικότερα στο χώρο της καλής τέχνης.Γιάυτο το μήνα θα θέλαμε να σας πούμε δυο λόγια για τον μεγάλο Θανάση της Ελλάδας,τον μεγαλύτερο κατ'εμας Έλληνα ηθο-ποιό...Θανάση σε ευχαριστούμε ολόψυχα για όλες τις πανέμορφες στιγμές που μας έχεις χαρίσει...Το αφιέρωμα αυτό δεν αφορά απλά έναν ΜΕΓΑΛΟ ηθοποιό αλλά και έναν μεγάλο ΑΝΘΡΩΠΟ!Τι να πεί κανείς για τον Θανάση?Η όλη του πορεία στον κινηματογράφο και στη ζωή αποδεικνύει το μεγαλείο αυτού του ανθρώπου...Ας πάρουμε λοιπόν λίγο απο το φως του...
"Καλέ μου άνθρωπε..."
Θανάσης Βέγγος(ο Μέγας)
Ο Θανάσης Βέγγος γεννήθηκε στο Νέο Φάληρο το 1926. Κατάγεται από τα Θολάρια της Αιγιάλης από την πλευρά της μητέρας του Ευδοκίας, του γένους Ιωάννη Σμυρνή. Η γιαγιά του η Μαρουλιώ ήταν πρακτική μαία στα Θολάρια της Αμοργού (Τα στοιχεία καταγωγής προέρχονται από την έκδοση «Επιφανείς Αμοργίνοι» 1983 του Συνδέσμου Αμοργίνων). Ηταν το μοναχοπαίδι του κυρ Βασίλη και της κυρα-Ευδοκίας που κατάφεραν να δώσουν στον Θανάση μόνο τις εγκύκλιες σπουδές. Ο πατέρας Βέγγος, υπάλληλος στο εργοστάσιο της Ηλεκτρικής Εταιρίας στο Φάληρο, αγωνίστηκε επί Κατοχής για να το σώσει από την ανατίναξη που σχεδίαζαν οι Γερμανοί οι μαρτυρίες λένε πως το εργοστάσιο σώθηκε χάρη στις προσπάθειες αυτού ακριβώς του ανθρώπου, ο οποίος στη συνέχεια απολύθηκε από τη δουλειά του εξαιτίας των αριστερών φρονημάτων του. Αλλά και ο Θανάσης αντιμετώπισε την εκδικητικότητα του κράτους: βρέθηκε στη Μακρόνησο, το κολαστήριο και τόπο μαρτυρίου για χιλιάδες αριστερούς φαντάρους αλλά και πολίτες. Εκεί, στον κατ' ευφημισμόν «νέο Παρθενώνα», ο νεαρός Θανάσης βίωσε τον εξευτελισμό, έμαθε να υπομένει, υιοθέτησε την αξιοπρέπεια ως στάση ζωής και ταυτόχρονα γνώρισε τη συντροφική αλληλεγγύη. Εκεί επίσης συνδέθηκε φιλικά με τον Νίκο Κούνδουρο, τον άνθρωπο που θα άλλαζε την πορεία της ζωής του. Ηταν το 1953 όταν τον κάλεσε ο Κούνδουρος να παίξει στη «Μαγική πόληι», την πρώτη ταινία της καριέρας του: υποδύεται τον πωλητή λεμονιών στη λαχαναγορά, μέλος μιας παρέας νεαρών βιοπαλαιστών. Ο ήρωας λέγεται Θανάσης ; ο Βέγγος παίζει τον εαυτό του ;, όνομα που θα τον ακολουθεί στη συνέχεια σε πολλές άλλες ταινίες και θα μπαίνει αργότερα και στους τίτλους των ταινιών του («Ο Θανάσης, η Ιουλιέτα και τα λουκάνικα», «Τι έκανες στον πόλεμο, Θανάση;», «Θανάση, πάρε τ' όπλο σου», «Δικτάτωρ καλεί Θανάση», «Ο Θανάσης στη χώρα της σφαλιάρας» κτλ.), όταν βέβαια δεν μπαίνει το επώνυμό του («Είναι ένας τρελός τρελός Βέγγος», «Δόκτωρ Ζι-Βέγγος», «Ενας Βέγγος για όλες τις δουλειές»).
Στον «Δράκο», τη δεύτερη ταινία του Κούνδουρου, ο Βέγγος υποδύεται τον μπάρμαν σε ένα κέντρο διασκέδασης, ο οποίος είναι συγχρόνως και μπράβος του αρχηγού μιας συμμορίας απατεώνων. Εκεί θα φάει τις τρεις πρώτες θεαματικές φάπες, που θα ανοίξουν τους ασκούς της σφαλιάρας η οποία καταδιώκει τον Θανάση Βέγγο σε ολόκληρη την κινηματογραφική σταδιοδρομία του. Ετσι ο εκφραστικός ηθοποιός με τη φαλάκρα, το συμπαθητικό πρόσωπο, την αβέβαιη έκφραση, μπήκε δυναμικά στον χώρο του κινηματογράφου, χωρίς να έχει προϋπηρεσία στο θέατρο. Ηταν ένας ερασιτέχνης που για να επιβιώσει έκανε ένα σωρό δουλειές κυρίως του φροντιστή σε ταινίες , δουλειές κοπιαστικές, επίπονες και γλίσχρα αμειβόμενες. Στη συνέχεια πήρε την άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος, γράφτηκε στο σωματείο, έπαιξε στο θέατρο και πήρε σημαντικότερους ρόλους. Μολονότι συμμετείχε σε αρκετές ενδιαφέρουσες και ονομαστές ταινίες («Το κορίτσι με τα μαύρα» του Μιχάλη Κακογιάννη, «Ο Μιμίκος και η Μαίρη» του Γρηγόρη Γρηγορίου, «Ο Ηλίας του 16ου» του Αλέκου Σακελλάριου, «Μανταλένα» του Ντίνου Δημόπουλου, «Ποτέ την Κυριακή» του Ζυλ Ντασσέν, «Ψηλά τα χέρια, Χίτλερ» του Ροβήρου Μανθούλη, «Ησυχες μέρες του Αυγούστου» του Παντελή Βούλγαρη, «Το βλέμμα του Οδυσσέα» του Θόδωρου Αγγελόπουλου, «Το αίνιγμα» του Γιάννη Σολδάτου), ως κινηματογραφικός τύπος καθιερώθηκε από άλλες κωμικές παραγωγές όπου ενσάρκωνε τον μέσο Ελληνα: τον φουκαρά, τον γκαφατζή, τον αγαθό, τον περιδεή, τον αγχωμένο, τον κυνηγημένο, αλλά και τον καπάτσο.
Αυτό το παιδί για όλες τις δουλειές διαμόρφωσε έναν μοναδικό λαϊκό κινηματογραφικό ήρωα, ολοκληρωμένο και αναγνωρίσιμο, με σταθερά χαρακτηριστικά. Ο Βέγγος, δημιούργημα της ανάγκης για ρεαλιστική απεικόνιση του σύγχρονου Αθηναίου, στο πλαίσιο της φαρσοκωμωδίας, κινηματογραφικού είδους που συγκινούσε πλατιά στρώματα του ελληνικού λαού, ερμήνευσε τον άνεργο, τον πολυτεχνίτη και ερημοσπίτη, τον τίμιο και εργατικό, τον αμήχανο και πολυμήχανο, που κάνει κάθε είδους δουλειά για να επιβιώσει. Σε αυτή την προσπάθειά του μετατρέπεται σε μια αεικίνητη φιγούρα, έναν κλόουν, έναν έλληνα Σαρλό, ή καλύτερα στον Καραγκιόζη αυτοπροσώπως. Ωστόσο η φαρσοκωμωδία δεν είναι ρεαλιστική, ξεφεύγει από τα όρια της πραγματικότητας, και ο Βέγγος βρίσκει την ευκαιρία να εισέλθει σε αυτήν ως υπερρεαλιστικό στοιχείο, να παλέψει με την πείνα και την ανασφάλεια, να φέρει τον κόσμο πάνω κάτω. Για να το επιτύχει αυτό στην εντέλεια έπρεπε να περάσει στη σκηνοθεσία, μα και στην παραγωγή των ταινιών του (κάτι που τον οδήγησε σε οικονομική καταστροφή), ώστε να ενσαρκώσει το όραμά του, το όραμα της απόλυτης ελευθερίας, να υπερβεί τις συμβάσεις, «να χτίσει τη δική του Οκτάνα», σύμφωνα με τον Σολδάτο.
Το βιβλίο Ενας άνθρωπος παντός καιρού δεν είναι σημαντικό απλώς και μόνο επειδή παρουσιάζει, σκιαγραφεί, κρίνει, επαινεί έναν μεγάλο έλληνα ηθοποιό, μα και για έναν ακόμη λόγο: επειδή παράλληλα δίνει στοιχεία για την ελληνική ιστορία, την πολιτική κατάσταση των δεκαετιών του '50, του '60 και του '70, μα και για τον ελληνικό κινηματογράφο. Γιατί ο ηθοποιός Θανάσης Βέγγος αναπαράστησε στη μεγάλη οθόνη καλύτερα από κάθε άλλον ομότεχνό του τον Ελληνα της εποχής του, τον Ελληνα του δεύτερου μισού του 20ού αιώνα.
Βραβεύσεις
Ο Θανάσης Βέγγος έχει τιμηθεί με τα παρακάτω βραβεία:
Έτος Φορέας Βραβείο Ταινία
1962 Ένωση Ελλήνων κριτικών
1971 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Α' Ανδρικού Ρόλου Τι έκανες στον πόλεμο, Θανάση;
1971 Ένωση Ελλήνων κριτικών Τι έκανες στον πόλεμο, Θανάση;
1972 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Ερμηνείας Α' Ανδρικού Ρόλου* Θανάση, πάρε τ' όπλο σου
1991 Κρατικό βραβείο Ερμηνείας Β' Ανδρικού Ρόλου Ήσυχες μέρες του Αυγούστου
1993 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Ειδικό βραβείο για το σύνολο του έργου του
2008 Πρόσωπα 2008 Ειδικό βραβείο για το σύνολο του έργου του
*Το βραβείο αυτό του δόθηκε και ως αντίδραση στο τότε καθεστώς.
Θανάσης Βέγγος
η θεατρική του πλευρά
Ο Θανάσης Βέγγος απέκτησε άδεια άσκησης επαγγέλματος ηθοποιού και έγινε μέλος του Σ.Ε.Η, στις 11 Απριλίου 1959.
Η πρώτη θεατρική του εμφάνιση έγινε την ίδια χρονιά, στο θέατρο Περοκέ, στην επιθεώρηση των Δημήτρη Βασιλειάδη και Ναπολέοντα Ελευθερίου, «Ομόνοια πλατς-πλουτς» .
Θίασοι: Θίασος Γιάννη Γκιωνάκη - Νίκου Ρίζου – Τάκη Μηλιάδη (1959-1960): Δημήτρη Βασιλειάδη και Ναπολέοντα Ελευθερίου «Μαντουμπάλα και καινούργια Αθήνα», Χρήστου Γιαννακόπουλου και Αλέκου Σακελλάριου «Άνθρωποι του ’60».
Θέατρο Ακροπόλ (1963) : Γ. Ασημακόπουλου – Β. Σπυρόπουλου – Π. Παπαδουκά «Οκτώ άνδρες κατηγορούνται», Ασημ. Γιαλαμά – Κ. Πρετεντέρη – Ναπ. Ελευθερίου «Κόκκινα τριαντάφυλλα».
Θέατρο Εθνικού Κήπου (1963) : Ασημ. Γιαλαμά – Κ. Πρετεντέρη «Οι φτωχοδιάβολοι» (ρόλος : Φρίξος)
Θέατρο Ακροπόλ (1963-64, θιασάρχης με τους Ρένα Βλαχοπούλου , Γ. Δάνη) : Γ. Γιαννακόπουλου – Κ. Νικολαϊδη – Γ. Οικονομίδη «Αρχοντορεμπέτισσα» και «Κύπρος γιοκ».
Συνθιασάρχης με τη Σμαρούλα Γιούλη (1969-70) : Γ. Λαζαρίδη «Ο τρελός του λούνα παρκ και η ατσίδα» (Θανάσης) .
Από το 1970 και επί σειρά ετών, ο Θαναάσης Βέγγος συγκρότησε επανελειμμένως δικούς του θιάσους, σε διάφορες περιόδους. Αναφέρονται τα έργα : Γ.Λαζαρίδη «Ο τρελός του λούνα παρκ» (Θανάσης Ο Απόλας ). Έπαιξε το ίδιο έργο σε πολλές παραστάσεις και το παρουσίασε επίσης, μεταξύ των άλλων, σε περιοδεία του στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Αλ. Σακελλαρίου «Τι έκανες στον Τρωικό πόλεμο, Θανάση» (Μενέλαος) .
Γ. Λαζαρίδη «Το βλήμα» (Θανάσης Μουρλός ).
Γ. Μιχαηλίδη – Γιάν. Ξανθούλη «Μαμ, κακά , κοκό και νάνι».
Ανοιχτό θέατρο Γ. Μιχαηλίδη (1995- αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου κ.λπ.): Αριστοφάνη «Ειρήνη»(Τρυγαίος).
Θέατρο Δελφινάριο (1997): Λάκη Μιχαηλίδη – Γιώργου Σκούρτη – Μήτσου Ευθυμιάδη «Έλλην εξασθενής» (επιθεώρηση).
Ανοιχτό Θέατρο (1998- Φεστιβάλ Επιδαύρου κ.λπ.) : Αριστοφάνη «Αχαρνής» (Δικαιόπολις).
Θέατρο Ακροπόλ (1998-99), έκτακτη συμμετοχή ) «Έλληνες είστε και φαίνεστε» (επιθεώρηση).
Σε όλη του τη θεατρική πορεία ο Θανάσης Βέγγος αντιπροσωπεύει το ρεαλιστικό φουκαρά νεοέλληνα που τρέχει φευγαλέα στη σκηνή μα πάντα σαρωτικός, όπως στις ταινίες του διακωμωδεί τα τραγικά συμβάντα της φυλής, όπως τα γεννά η τρέχουσα πραγματικότητα στις επιθεωρήσεις που συμμετείχε ή ακολουθώντας ενστικτωδώς τυχαία συμβάντα που διέπονται από τις βουλές των αρχαίων Ελλήνων Θεών όταν παίζει στα έργα του Αριστοφάνη.
Έτσι φανερώνεται βαθύτερα μέσα από τις συνεχείς συγκρούσεις του στο κοινωνικό πεδίο η μορφή ενός υπερρεαλιστή ηθοποιού και ανθρώπου που κάνει τη δική του υπέρβαση με το σύστημα των δικών του αυτοματικών λειτουργιών και απογειώνεται με την αστείρευτη ευρηματικότητά του κερδίζοντας την αποδοχή του θεατρικού κοινού στους «Αχαρνής», για παράδειγμα, κουβαλώντας ταυτόχρονα το μαρτύριο του νεοέλληνα θεατή θύμα των συμφορών του παίζοντας τον ιδιαίτερο ρόλο του στη σύγχρονη Ελληνική τραγωδία. Πλήρωσε βέβαια ακριβά το ψώνιο του, δεν υπήρξε άνθρωπος των συγκυριών. Δεν υπήρξε Οιδίποδας, ούτε Προμηθέας κι’ας ήλθε να κλέψει την φωτιά για να ζεστάνει τους ανθρώπους. Υπήρξε απλά ο Θανάσης Βέγγος, «ωραίος σαν μύθος».
Και είναι πάντα πολυμήχανος σε όλη του την πορεία στο θέατρο και στον κινηματογράφο, μέσα στη δική του Οδύσσεια.
Ο Νίκος Κούνδουρος, ο γνωστός σκηνοθέτης του κινηματογράφου που στήριξε τον Θανάση Βέγγο στα πρώτα του ποιοτικά βήματα στον κινηματογράφο δήλωσε για αυτόν «Έπρεπε να το δω στην Ειρήνη και στους Αχαρνής του Αριστοφάνη για να ξαναθυμηθώ με αίσθημα ανακούφισης αυτό που μπορούσε και δεν έκανε στο παρελθόν ο Βέγγος. Δικαιόπολις, Τρυγαίος, Στερψιάδης, Φιλοκλέων, Πισθέταιρος, Μνησίλοχος, Ξανθιάς, Βλέπυρος για να αναφέρω μερικούς από τους ήρωες του Αριστοφάνη».
Ας προσθέσω ακόμη ότι ο Βέγγος λειτούργησε και σαν καταλύτης σε μια κοινωνία που αναγνώρισε στον ήρωα τα βασικά χαρακτηριστικά του, την περηφάνια της φτώχιας, την περιφρόνηση στην ταξική κοινωνία, τον τελικό θρίαμβο της καρδιάς και της ψυχής και τέλος, την ανδρειοσύνη των ταπεινών και των κατατρεγμένων αυτού του κόσμου.
Παράλληλα ο Βέγγος εκφράζει έντονα με τη φιγούρα του αιώνιου Καραγκιόζη, τον πολίτη της Β΄ κατηγορίας συμπληρώνοντας το κενό για ένα τύπο που αποζητούσε ο μέσος νεοέλληνας για να ταυτιστεί μαζί του, όπως σημειώνει συμπερασματικά ο Κώστας Γεωργουσόπουλος, κριτικός θεάτρου.
Άλλωστε όπως τονίζει χαρακτηριστικά και ο Γιώργος Μιχαηλίδης που τον σκηνοθέτησε «ο Βέγγος έχει φτιάξει ένα πλάσμα κατασκευασμένο από όλα τα μέλη της ιστορίας της κωμωδίας. Και αυτό ήταν συνειδητό».
Και η τρέλα του ήταν συνειδητή. Καμία τρέλα εξάλλου, και μάλιστα καλλιτεχνική, δεν είναι εύκολη.
Φιλμογραφία
Μαγική πόλις (1954)... Θανάσης
Καταδικασμένη κι απ' το παιδί της (1955)
Ο δράκος (1956)... Σπαθής
Κυριακάτικοι ήρωες (1956)... ναύτης, φίλαθλος
Το κορίτσι με τα μαύρα (1956) .... χωροφύλακας
Το κορίτσι με τα παραμύθια (1956)
Έχει θείο το κορίτσι (1957) .... ταξιτζής
Μαρία Πενταγιώτισσα
Τσαρούχι, πιστόλι, παπιγιόν
Της τύχης τα γραμμένα (1957) ... Μουτζουρίδης
Για το ψωμί και τον έρωτα, ή Συννεφιασμένη Κυριακή (1957)... Θανάσης
Ο Μιμίκος και η Μαίρη (1958)
Κάθε εμπόδιο για καλό (1958)... Γιάννης Παπαδόπουλος, νευρολόγος
Χαρούμενοι αλήτες
Η φτώχεια θέλει καλοπέραση
Διακοπές στην Αίγινα (1958)
Το εισπρακτοράκι
Ο θείος από τον Καναδά (1959) .... Πάνος
Δοσατζήδες (1959)
Η μουσίτσα(1959)... Φοίβος
Γαμήλιες περιπέτειες (1959)... παγοπώλης
Καραγκιόζης, ο αδικημένος της ζωής .... Μελέτης Μελετόπουλος
Ανθισμένη αμυγδαλιά (1959)
Το αγοροκόριτσο .... σερβιτόρος
Ο Ηλίας του 16ου (1959) .... Θωμάς
Περιπλανώμενοι Ιουδαίοι
Τα ντερβισόπαιδα (1960) .... Πολύδωρος
Τυφλός άγγελος (1960)
Το ραντεβού της Κυριακής (1960)
Μήτρος και Μητρούσης στην Αθήνα (1960) .... Μήτρος
Το κλοτσοσκούφι (1960)... θυρωρός
Ποτέ την Κυριακή (1960)
Η αυγή του θριάμβου (1960)
Ερωτικά παιχνίδια (1960)... ξενοδόχος
Για σένα την αγάπη μου (1960)
Οι 900 της Μαρίνας (1960) ... Παρτσακλής
Μια του κλέφτη
Μανταλένα (1960) .... χωροφύλακας
Ζητείται ψεύτης (1961) .... Βρασίδας
Χαμένα όνειρα (1961)... Βαγγέλης
Ποια είναι η Μαργαρίτα (1961) ... Γρηγόρης Λαδιάς
Οικογένεια Παπαδοπούλου (1961) ... Σπύρος
Λάθος στον έρωτα (1961) ... Θύ,ιος
Η Λίζα και η άλλη .... Πέτρος Βανδής
Η κατάρα της μάνας (1961)... Πασχάλης
Δούλεψε για να φας (1961 ... Αυγουστής
Ευτυχώς τρελάθηκα .... Μανώλης
Το πιθάρι (1962)
Ψηλά τα χέρια Χίτλερ (1962).... Παναγής
Το πιθάρι (1962)... Ανδρέας
Ζήτω η τρέλα .... Ρωμαίος
Ο βασιλιάς της γκάφας (1962).... Φρίξος
Αστροναύτες για δέσιμο
Μην είδατε τον Παναή (1962) .... Παναής Παπαπαναγόπουλος
Γαμπρός για κλάματα
Η νύφη το 'σκασε (1962)... Χαρίλαος
Δουλειές του ποδαριού (1962).... Μήτρος
Ο ατσίδας (1962).... Θρασύβουλας
Ο Ιππόλυτος και το βιολί του (1963) .... Ιππόλυτος
Τύφλα να 'χει ο Μάρλον Μπράντο (1963).... Στέφανος Αυγερινός
Πολυτεχνίτης κι ερημοσπίτης (1963) .... Θανάσης Μπιρμπίλης
Ο τρελάρας (1963) .... Ερρίκος Δελαπόρτας
Το τυχερό πανταλόνι(1963)... Θανάσης Φουκαράς
Σχολή για σωφερίνες (1964)... Μπάμπης
Οι φτωχοδιάβολοι (1964)... Φρίξος
Ο καταφερτζής (1964)... Κανέλλος Καραμπατσάς
Ο πολύτεκνος
Θα σε κάνω βασίλισσα (1964) .... Αντώνης Τσιλιβίκης και Αντώνης Μπεϊζάνης
Έξω φτώχεια και καλή καρδιά (1964).... Θανάσης Κούτρας
Ευτυχώς τρελάθηκα (1966) ... Μανώλης
Τα δίδυμα .... Σταμάτης / Μπούλης
Ο καταφερτζής .... Κανέλλος
Είναι ένας τρελός, τρελός, τρελός Βέγγος (1965) .... Θανάσης Θανασάκης
Ο παπατρέχας (1966) .... Πολύδωρος Λαγός
Φανερός πράκτωρ 000 (1967) .... Αθανάσιος Βόμβας (Θου Βου)
Πάρε κόσμε (1967) .... Αγαθοκλής
Τρελός, παλαβός και Βέγγος .... Θανάσης
Δόκτωρ Ζι-Βέγγος (1968) .... Θανάσης
Ποιός Θανάσης (1968) .... Θανάσης
Ένα ασύλληπτο κορόιδο (1969)... Κυριακούλης
Θου-Βου: φαλακρός πράκτωρ, (1969)επιχείρησις Γης Μαδιάμ .... Αθανάσιος Βόμπας
Ένας Βέγγος για όλες τις δουλειές (1970) .... Θανάσης Χατζηκαραθανάσης
Ο Θανάσης, η Ιουλιέτα και τα λουκάνικα (1970) .... Θανάσης
Διακοπές στο Βιετνάμ (1971) .... Θανάσης
Τι έκανες στον πόλεμο, Θανάση; (1971) .... Θανάσης
Ξένοιαστος παλαβιάρης .... Θανάσης
Θανάση, πάρε τ' όπλο σου (1972) .... Θανάσης
Ο άνθρωπος που έτρεχε πολύ (1973) .... Θανάσης Ζεβεδαίος
Δικτάτωρ καλεί Θανάση .... Θανάσης
Ο τσαρλατάνος... Θανάσης και Αθανασία κι ο πατέρας τους, μπαρμπά Λευτέρης
Ο Θανάσης στη χώρα της σφαλιάρας (1976) .... Θανάσης
Από πού πάνε για τη χαβούζα; (1978) .... Θανάσης Παπαθανάσης
Βέγγος ο υπέροχος
Ο παλαβός κόσμος του Θανάση (1979) .... Θανάσης
Ο φαλακρός μαθητής (1979).... Θανάσης
Θανάση, σφίξε κι άλλο το ζωνάρι (1980) .... Θανάσης
Βέγγος, ο τρελός καμικάζι (1980)... Θανάσης Τράμπας
Το μεγάλο κανόνι (1981) .... Θανάσης Απαλοχέρης
Ο Θανάσης και το καταραμένο φίδι (1982) .... Θανάσης
Τρελός και πάσης Ελλάδος (1983) .... Θανάσης
Ο Θανάσης στη χώρα του «Θα» (1988, βίντεο) .... Θανάσης
Made in Greece (1988)
Τρελοκομείον η Ελλάς (βίντεο)
Θανάσης ο αισιόδοξος (1989, βίντεο) .... Θανάσης
Το δίδυμο της συμφοράς (βίντεο)
Κρεβάτι για πέντε (βίντεο)
Ο πρωταθλητής (βίντεο)
Θανάσης ο βομβιστής (1990, βίντεο)... Θανάσης
Ήσυχες μέρες του Αυγούστου (1991) .... Νικόλας
Ζωή χαρισάμενη (1993) .... Μάρκος
Το βλέμμα του Οδυσσέα (1995) .... ταξιτζής
Βήματα (1996, τηλεταινία)
Όλα είναι δρόμος (1998) .... θηροφύλακας
Το αίνιγμα (1998).... Λίνος και Θανάσης
Η ιστορία της Λίλυ (2002)
Free Pirate Bay!
14:14Ο γνωστός σε όλους Paulo Coelho, συγγραφέας του μεγαλύτερου bestseller των τελευταίων ετών "Ο Αλχημιστής" που πούλησε πάνω από 65 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως, φανερώνει μια πλευρά του που δεν ήταν ευρέως γνωστή. Είναι φανατικός χρήστης του BitTorrent και παραδέχεται ότι έχει "κουρσέψει" ακόμη και τα δικά του βιβλία.
Ο Coelho πιστεύει ότι ο διαμοιρασμός αρχείων είναι κάτι θετικό και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέσο προώθησης συγγραφέων όπως αυτός. Κάνοντας λοιπόν την έκπληξη, παρευρέθηκε εθελοντικά στην δίκη εναντίων των δημιουργών του Pirate Bay που γίνεται στην Σουηδία, τη στιγμή που οι ενάγοντες πασχίζουν να φέρουν κάποιον γνωστό καλλιτέχνη στο δικαστήριο έτσι ώστε να ενισχύσουν το κατηγορητήριο.
Όπως δήλωσε, ο διαμοιρασμός είναι στην φύση των ανθρώπων και δεν είναι κάτι που μπορεί να σταματήσει δια νόμου.
"Από την αυγή του χρόνου, τα ανθρώπινα όντα ένιωσαν την ανάγκη να μοιράζονται - από την τροφή μέχρι την τέχνη. Ο διαμοιρασμός είναι κομμάτι της ανθρώπινης υπόστασης. Ένα άτομο που δεν μοιράζεται, δεν είναι μόνο εγωιστικό αλλά δυστυχισμένο και μοναχικό".
"Πιστεύω πως όταν ο αναγνώστης έχει την δυνατότητα να διαβάσει κάποια κεφάλαια, μπορεί να αποφασίσει την αγορά του βιβλίου αργότερα" είπε ο Coelho και όπως τόνισε δεν είναι μόνος του σε αυτήν την άποψη...
Video Clip of the week...Όταν χαράζει...
16:27Αυτή την εβδομάδα οπτικοποιήσαμε το αγαπημένο μας τραγούδι"Όταν χαράζει" βάζοντας λίγο από τη δικιά μας φαντασία...Στίχοι-Μουσική:Θανασης Παπακωνσταντίνου ,Εκτέλεση:Γιάννης Αγγελάκας
Μάτια γαλανά remixed by Mikro....
00:30Eτοιμάσαμε ένα "Μίκρο" αφιέρωμα στους αγαπημένους φίλους...To power summer hit στον Dioniso...Μάτια γαλανά (awesome) remix by Mikro...
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους Μίκρο...
15:00Kάντε κλίκ στη φωτογραφία για να δείτε την συνέντευξη της Ρίας
Την προηγούμενη βδομάδα έπεσε στα χέρια μας το περιοδικό Βiscotto όπου και βρήκαμε συνέντευξη της αγαπημένης φίλης μας Ρίας Μαζίνη των Μίκρο.Ρία σ'ευχαριστούμε πολύ για τα καλά σου λόγια και ελπίζουμε να σας ξαναδούμε σύντομα και στο Δεβελίκι.Να ευχηθούμε καλή επιτυχία για τη κυκλοφορία του νέου άλμπουμ σας και να "σκίσετε" γιατί σας αξίζει!!Δείτε περισσότερα για τους Μίκρο στο www.mikro.gr όπως και φυσικά μην χάσετε MIKRO on Radio Arvila, Tuesday,26 of May performing the new song "The sun in my face"!
Μίκρο
Οι Μίκρο δημιουργήθηκαν το 1998 στη Θεσσαλονίκη από τους Νίκο Μπιτζένη (φωνή, synths,programming)και Γιάννη Λευκαδίτη(guitars).Στην πορεία προστέθηκαν στο γκρουπ η Ρία Mαζίνη(φωνητικά) και ο Στέλιος Εμμανουηλίδης(synths).
Το όνομα Μίκρο αναφέρεται σε μονάδα μέτρησης και υιοθετήθηκε γιατί συμβολίζει την εξέλιξη της τεχνολογίας, κάτι που εκφράζει απόλυτα το group λόγω του ηλεκτρονικού του ήχου.
ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ
Το 1999 κυκλοφορούν στη Warner το πρώτο τους single με τίτλο «Σταγόνες» που περιέχει την επιτυχία «Λάθος Κωδικός».Μετά από λίγους μήνες κυκλοφορεί το πρώτο τους album με τίτλο «Το τέλος του κόσμου» που περιέχει τις επιτυχίες «Άσπρη Σοκολάτα» και «Το καλύτερό σου λάθος».Το 2001 κάνουν το soundtrack της ταινίας “email” μέσα από το οποίο ξεχωρίζουν τα «Νετρίνο», «Δωμάτιο» και «Περιστρεφόμενα Κεφάλια» και το 2003 κυκλοφορούν το τρίτο τους album με τίτλο «Μίκρο tronik* πλάσμα» το οποίο περιέχει τις επιτυχίες «Η Σειρά σου» και «Μικρο tronic πλάσμα». Το 2004 βρίσκει τους Μίκρο να ιδρύουν το δικό τους label με όνομα “UNDO Records” με τη βοήθεια του Γιώργου Γερανιού, ένα label το οποίο φτιάχτηκε για κυκλοφορίες όχι μόνο των Μίκρο αλλά και όλων των φιλικών project και γκρουπ! Στα τέλη του 2004 κυκλοφόρησε το 4ο album με τίτλο «180 μοίρες» ,και συγχρόνως η παλιά τους εταιρεία (WARNER) κυκλοφορεί ένα best of. Μέσα στο 2006 κυκλοφόρησε και το πρώτο solo project του Νίκου Μπιτζένη ως Nikonn με τίτλο “POLADROID”. Τον Ιούνιο του 2007 οι Μίκρο κυκλοφορούν το νέο τους album με τίτλο “RESTART”.Το album αυτό είναι το 5ο album των Μίκρο και είναι η πρώτη φορά που οι Μίκρο έχουν τραγούδια και με αγγλικό στίχο( τα μισά τραγούδια του album είναι στα ελληνικά και τα άλλα μισά στα αγγλικά)ανοίγοντας και δισκογραφικά πλέον το δρόμο προς το εξωτερικό. Το album έχει 14 track και αποτελεί σημείο αναφοράς για την ελληνική ηλεκτρονική μουσική σκηνή ισορροπώντας σε nu electro, pop, lounge , big beat, break beat και dance φόρμες με πολλά φωνητικά και κιθαριστικές αναφορές.
infos
Οι Μίκρο έχουν δώσει ξεχωριστά live όπως το support στους Hooverphonic και αργότερα στον Morrissey, όπου στην κυριολεξία έκλεψαν την παράσταση με την ενέργεια που βγάζουν επί σκηνής. Ακολούθησαν διάφορες εμφανίσεις στην Ελλάδα, καθώς και συμμετοχή σε φεστιβάλ. Ξεχώρισε το One day Festival στην Αθήνα, όπου οι Μίκρο έπαιξαν live με τους Ladytron, τους Client και τον Andy Fletcher των Depeche Mode.
Το Μάρτιο του 2002 βγήκαν εκτός ελληνικών συνόρων, για να δώσουν μια εκπληκτική συναυλία στο Λονδίνο, στο club Cargo, όπου γίνονται τα party του περιοδικού "MIXMAG" (είναι και το στέκι των projects της Ninja Tune). Σ' έναν τέτοιο χώρο οι Μίκρο απέδειξαν ότι ο ήχος τους δεν έχει να ζηλέψει τίποτα απ' αυτόν του εξωτερικού και απόδειξη ήταν ο ενθουσιασμός του κόσμου, που δεν ήταν στην πλειοψηφία του Έλληνες!
Στη συνέχεια, εμφανίζονται τον Απρίλιο του 2004 ξανά στη Μ.Βρετανία (London: Notting Hill Arts Club, Coventry: Colosseum, Leicester: Sumo). Τα live είχαν μεγάλη επιτυχία. Στο Λονδίνο ανάμεσα στους θεατές ήταν και μέλη των Archive που δε σταμάτησαν να χορεύουν στους ρυθμούς των Μίκρο!
Οι παραγωγοί ραδιοφώνου, από την άλλη χαίρονται να παίζουν τα κομμάτια τους στις εκπομπές τους: Ο Nick Harcourt, ο άνθρωπος που ανακάλυψε τους Smashing Pumpkins, από τον KCRW, έναν ανεξάρτητο σταθμό στο Los Angeles που προωθεί καινούργιες μουσικές, άκουσε τυχαία το single της "Άσπρης Σοκολάτας". Από τη στιγμή που ανακάλυψε τους Μίκρο άρχισε να παίζει πολύ συχνά στις εκπομπές του κομμάτια από τα album τους.
Ακολουθεί άλλη μια "κρούση" από την Αμερική, αυτή τη φορά από το Μεξικό. Παραγωγοί μιας πρωτότυπης τηλεοπτικής εκπομπής (ένα documentary που ακολουθεί τους δημιουργούς-πρωταγωνιστές στις διάφορες ηπείρους) ήρθαν στην Αθήνα το καλοκαίρι των Ολυμπιακών Αγώνων για να τραβήξουν αποκλειστικά πλάνα με live και συνέντευξη των Μίκρο...
Το γκρούπ ετοιμάζεται για μια τουρνέ σε πολλές πόλεις της Ελλάδος αλλά και σε μεγάλες πόλεις της Ευρώπης. Τα live των Μίκρο εκτός από δυνατές συγκινήσεις και αστείρευτη ενέργεια και κινητικότητα περιλαμβάνουν video projections. Αυτές οι προβολές είναι ειδικά κατασκευασμένες από τους ίδιους και συγχρονισμένες με τα κομμάτια τους, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα η μουσική τους να γίνεται ένα μαγευτικό ταξίδι στους ήχους και τις εικόνες.Tις καλύτερες μας ευχές παιδιά για ακόμα πιο καταπληκτικά κομμάτια.Dionisos team is by your side ;)
Οι Μίκρο είναι:
Νίκος( Nikonn): programming, synths, vocals,
Ρία (Ri@r): synths, vocals,
Γιάννης (John-John): all guitars,
Στέλιος (Chillout Destroyer): synths, loops, noises